Voor een online woonwinkel ben ik ingeschakeld om blogs te schrijven. De klant heeft het Basic abonnement van twee blogs per maand afgenomen. Onderstaande cijfers en grafieken zijn de resultaten van 1 jaar samenwerking.
Situatie
De website van de klant deed het online al goed en de product- en categoriepagina’s werden al prima gevonden op relevante zoektermen. Het bloggedeelte liet echter nog te wensen over. Om de doelgroep in de oriënterende fase al te bereiken, werd ik ingeschakeld om SEO-blogs te schrijven.
Aanpak
- Maand 1: Zoekwoordenonderzoek en contentkalender opgesteld. Omdat grote spelers als Praxis, Gamma en Hema ook aan contentmarketing doen, is besloten om vooral in te zetten op longtail zoekwoorden.
- Maand 2 en verder: Elke maand heb ik twee SEO-blogs uit de contentkalender geschreven en gepubliceerd.
Resultaten
In een jaar tijd is het totale organische bereik van de blog gegroeid van 36 naar 2620 organische sessies per maand.
In Google Search Console is dezelfde groei zichtbaar.
Blogs laten schrijven?
Wil je ook blogs laten schrijven die hoog scoren in Google? Ik help je graag om meer relevante bezoekers te genereren in elke fase van de customer journey.
Bekijk mijn blogschrijver dienstenpagina of neem direct contact op!
900% organische groei in 1,5 jaar [SEO case]
Voor een softwareontwikkelaar uit Den Bosch ben ik aan de slag gegaan met Zoekmachine optimalisatie (SEO). De klant heeft het Pro Pakket afgenomen. Onderstaande cijfers en grafieken zijn de...
Van 0 naar 16 leads per maand [Zoekmachine marketing case]
Voor een lokale zonnepanelen installateur ben ik aan de slag gegaan met Zoekmachine marketing (SEO, SEA en conversie-optimalisatie). De klant heeft het Basic Pakket afgenomen. Onderstaande cijfers...