Bloggen uitbesteden?

Bloggen is een leuke manier om meer relevant verkeer naar je website te trekken. En dé manier om jouw achterban te laten zien dat jij verstand van zaken hebt. Zo blijf je op de radar bij prospects en klanten.

Heb je geen tijd om te bloggen? Weet je niet waarover je moet schrijven? Of heb je niet genoeg SEO-kennis om jouw blogs hoog te laten scoren in Google? Dan is bloggen uitbesteden voor jou de juiste keuze!

bloggen uitbesteden
blogs schrijven uitbesteden

Voordelen van bloggen

Mensen gebruiken zoekmachines om informatie te vinden. Jouw doelgroep ook. Vaak willen ze eerst wat meer informatie voordat zij besluiten om een product of dienst aan te schaffen. Blogartikelen zijn een goede manier om jouw doelgroep te helpen in hun online zoektocht. Weet je ze goed te helpen? Dan is de kans groot dat ze geïnteresseerd zijn in wat jij verkoopt.

Geïnteresseerde bezoekers kunnen dus leiden tot sales en leads. Maar bloggen is ook belangrijk voor SEO. Google houdt namelijk van websites die altijd in ontwikkeling zijn en waar regelmatig nieuwe content aan toegevoegd wordt. En door je blogs te delen op social media of via een nieuwsbrief blijf je op de radar bij prospects en leads. Door regelmatig nieuwe artikelen toe te voegen laat je zien dat jij dé specialist bent in jouw vakgebied!

Door middel van zoekwoordenonderzoek is te achterhalen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Door steengoede blogartikelen te schrijven over deze onderwerpen, zal Google je belonen met hoge posities in de zoekresultaten. Zo genereer je gratis verkeer naar jouw website!

Voorbeelden

Ik schrijf niet zomaar ergens over, maar baseer mijn blogartikelen altijd op zoekwoorden die jouw doelgroep gebruiken. Onderstaande voorbeelden staan nog altijd hoog in Google!

blogvoorbeeld

Zo toon je analytisch vermogen aan tijdens een sollicitatie

Focus zoekwoord:
analytisch vermogen

Zoekopdrachten per maand: 2400
Behaalde positie in Google: 1

Lees het artikel

blogartikel-mm

Hoe maak je een app? Van idee tot applicatie in 8 stappen

Focus zoekwoord:
hoe maak je een app

Zoekopdrachten per maand: 480
Behaalde positie in Google: 1

Lees het artikel

blog-laten-schrijven-marketing

Wat is de beste vloer voor vloerverwarming?

Focus zoekwoord:
beste vloer voor vloerverwarming

Zoekopdrachten per maand: 320
Behaalde positie in Google: 1

Lees het artikel

Mijn werkwijze

Topposities in Google komen niet zo maar uit de lucht vallen. Research, goed schrijfwerk én SEO dragen allemaal bij aan het succes! Daarom volg ik bij elke samenwerking onderstaande stappen:

Stap 1: Kennismaking

Tijdens de kennismaking bespreken we je doelen, je belangrijkste diensten of producten, je doelgroep, de online concurrentie en bepalen we de thema's waarover we gaan bloggen.

Afhankelijk van het budget bepalen we hoeveel blogartikelen er elke maand geschreven en gepubliceerd zullen worden.

Stap 2: Research

Op basis van de besproken thema's, data uit Google Search Console en inzichten uit mijn eigen SEO tools voer ik een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit. Dit onderzoek vormt de basis voor de onderwerpen waarover we zullen gaan bloggen.

Na het zoekwoorden onderzoek, voer ik een concurrentie-onderzoek uit om te bepalen hoe zinvol het is om een artikel te schrijven over een bepaald onderwerp. Over sommige onderwerpen is namelijk al zo veel goede content geschreven dat het erg lastig wordt om daar nog op te scoren. Zonde van de tijd, energie en je budget.

Stap 3: Blogkalender

Ik maak een lijst van de onderwerpen waar ik wél kansen zie om op te scoren. Na overleg stel ik een definitieve blogkalender op. Deze blogkalender fungeert als planning voor het komende half jaar.

Waarom een half jaar? Omdat Google (helaas) vaak wat tijd nodig heeft om te beseffen dat een nieuw artikel inderdaad het beste is wat ooit geschreven is over dit onderwerp. Het kan daarom een tijdje duren voordat het artikel een hoge positie haalt. Om die reden ga ik samenwerkingen van minimaal zes maanden aan.

Wil je tussendoor (om wat voor reden dan ook) toch de samenwerking beeïndigen, dan is dat uiteraard mogelijk.

Stap 4: Blogservice

Wanneer we het eens zijn over de blogonderwerpen, start ik met het maandelijks schrijven en publiceren van de artikelen.

Voordat ik aan een blogartikel begin, stuur ik je een opzet van het artikel. Op basis van deze opzet geef jij in enkele zinnen jouw input als expert over dit onderwerp. Ik schrijf vervolgens een artikel van 600 tot 800 woorden. Jij controleert het blogartikel en geeft aan wat er niet helemaal klopt, wat je nog mist of wat je liever anders zou zien. Na de correctieronde laat ik je het eindresultaat zien. Nadat jij het gecheckt heb, plaats ik het artikel op je website.

Bij het publiceren zorg ik dat de artikelen SEO-technisch perfect in elkaar steken. Ik verrijk de artikelen met twee (of meer) rechtenvrije afbeeldingen en (waar mogelijk en mits relevant) embed video. Als je wilt, deel ik de blog na publicatie ook op je social media kanalen.

Na een half jaar komen we weer bij elkaar en bespreken we de voortgang en resultaten.

Kosten

Bloggen uitbesteden kan voor een vast bedrag per maand. Een losse blog of afwijkend abonnement is ook mogelijk. Neem contact met me op voor de mogelijkheden.

Alle blogabonnementen zijn exclusief btw en opstartkosten. Opstart bedraagt eenmalig: €200 voor starter, €375 voor basic en €700 voor het pro-abonnement. De opstart bestaat uit een zoekwoordenonderzoek, concurrentie-onderzoek en het opstellen van de blogkalender.

Van 36 naar 2620 bezoekers per maand

Voor een online woonwinkel ben ik ingeschakeld om blogs te schrijven. Ik schrijf elke maand twee blogartikelen. In deze case deel ik de resultaten van 1 jaar samenwerking.

blog resultaten

Sinds afgelopen maand werk ik samen met Steef. Hij schrijft blogs voor ons én hoe. Ik lever onderwerpen aan en hij schrijft deze SEO-wise. De samenwerking verloopt soepel: snel schakelen, duidelijke structuur in schrijfproces en leuke eigen inbreng in de onderwerpen die ik aanlever. Zeker weten een aanrader!

Samuel Karremans

Brunel

Heel fijn om samen te werken met een SEO-specialist die geheel zelfstandig met kwalitatief goede content komt. Zelfs in niches waar hij zelf geen expert in is, heel knap! Goede content voor een eerlijke prijs.

Joris van der Wijst

Impact Ondernemers

Stefan is mega creatief. Hij heeft bij Red Panda een super snelle leercurve gehad en heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een allround contentmarketeer. Knap hoe hij zich kan verplaatsen in onze klanten en hun online propositie kan verbeteren.

Jordi Bron

Red Panda

Waarom bloggen uitbesteden?

Jij bent de specialist en dus de aangegeven persoon om blogartikelen te schrijven. Toch? Waarom zou je je blogs laten schrijven door iemand die helemaal niks van jouw branche, product of dienst weet?

Ten eerste, omdat bloggen een tijdrovend proces is en niet iedereen aantrekkelijke webteksten kan schrijven. En misschien nog wel belangrijker: omdat het daadwerkelijke schrijven van de artikelen slechts een klein onderdeel van een goede blog is…

Het onderzoek, de publicatie en de SEO-optimalisatie van de content, dát is waar de meerwaarde van een specialist ligt. Ik ben die specialist. Ik weet precies hoe SEO werkt en hoe ik een blogartikel hoog in de zoekresultaten van Google krijg.

Op basis van strategisch gekozen zoekwoorden, jouw input als specialist en mijn teksten maken we samen een ijzersterk blogartikel dat de organische zoekresultaten domineert en elke maand weer nieuwe relevante bezoekers naar je website trekt!

steef the brave den bosch

Bloggen uitbesteden?

Wil je je blogs uitbesteden aan echte specialist? Of heb je vragen over mijn werkwijze of pakketten? Neem vrijblijvend contact met me op!